Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror, som till exempel DVD-filmer, leksaker etc., om plomberingen är obruten. Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen

Vi säljer alla produkter med 90 dagars garanti men du har möjlighet att köpa upp till 12 månader. Gäller ej Batteri.

Garanti gäller ej spucket glas och sprickor i LCD(bildskärmen). Vi lämnar ingen Touch-id garanti.

Reparationer alltid 90 dagars garanti på våra reparationer men gäller ej sprucket glas/skärm.  Alla garantier gäller i Sverige. Lämnar du din enhet hos en annan reparatör så gäller inte garanti på våran reparation. Garanti vid byte av batteri är endast 90 dagar.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här:  Konsumentverket om reklamationer

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

Förbereda en mobil eller dator för service

Säkerhetskopiera iPhone med iCloud eller iTunes Samsung med egna programmet osv..
Du måste ha säkerhetskopian för att kunna återskapa innehållet om vi behöver återställa eller ersätta din mobil/dator.
Vi lämnar tyvärr inga garantier för din data på din dator eller mobil eller surfplatta.

Kontakta oss gärna för mer information.

Bli uppringd

Skicka ditt mobilnummer till oss så kontaktar vi dig inom kort.

Xpressreparation Sollentuna
08-408 06 005
Sollentunavägen 139
191 44 Sollentuna, Stockholm Län SE
map
Xpressreparation Södertälje
08-12155483
Erikshällsgatan 83
151 46 Södertälje, Stockholm Län SE
map
Xpressreparation Årsta
08-12155483
Årstavägen 29
Årsta, 120 52 Stockholm Län SE
map
Xpressreparation Veddesta
08-408 06 005
Nettovägen 1
175 41 Järfälla, Stockholm Län SE
map