Butik och verkstad

Fråga: Kan jag komma till er verkstad när som helst eller måste man boka en tid? 

 

Svar: Du kan komma till vår verkstad när som helst under våra öppettider. Dessa kan du hitta under "Våra butiker". 

  

Reparationer 

 

Fråga: Jag hittar inga reparationsval till just min modell? Kan jag fortfarande få den lagad hos er? 

 

Svar: Vi kan beställa hem det mesta och laga det mesta! Det är bara att kontakta oss om du har några frågor gällande din modell.

  

 

Fråga: Hur lång tid tar reparationen? 

 

Svar: Vanligtvis lagar vi din smartphone mellan 30 och 120 minuter. Vi försöker alltid att ha delar inne till din trasiga elektronik, tyvärr går inte alltid med ovanliga modeller, så ibland kan leveransen ta sin tid också. iPads är vanligtvis klara samma dag. Vill du försäkra dig om att vi prioriterar just din elektronik och får klart det snabbare så erbjuder vi Xpressfart! Vill du även ha en mer individuell plan för reparationen så är du självklart välkommen att höra av dig till oss och ta reda på hur lång tid just din reparation ska ta. 

  

 
 

Fråga: Varför behöver ni min lösenkod? 

 

Svar: Vi går igenom alla funktioner med ett snabbt test innan du får tillbaka din enhet. Vi föredrar att du kommer ifrån oss med en fullt fungerande enhet istället för att du ska behöva komma tillbaka för att något gått snett i reparationen som lätt hade kunnat åtgärdas när du var här första gången. 

  

 

Fråga: Kommer informationen (bilder, kontakter osv.) att finnas kvar efter reparationen? 

 

Svar: Vi tar aldrig bort någon information om det inte skulle krävas för att få enheten att fungera. Skulle det vara fallet, vilket är otroligt ovanligt, så kontaktar vi dig först. Du får tillbaka den i samma skick som när du lämnade in den, fast fungerande! 

   

 

Fråga: Kan ni hjälpa mig med fabriksåterställning av smartphone/surfplatta?

 

Svar: Javisst. Vanligtvis tar vi ut en undersökningskostnad för detta.

  

 

Fråga: Vad är skillnaden på ett glasbyte och ett skärmbyte? 

 

Svar: Glasbyte betyder att man bara byter glaset på telefonen och skärmbyte innebär att man byter glaset, touchen och skärmen(LCD) på telefonen. 

 

 

Skicka in på reparation 

Fråga: Ska jag skicka med laddare och simkort? 

 

Svar: Gäller det en datorreparation kan det vara bra för oss att ha din laddare. Om det är en mini USB så behövs det inte. Simkortet behövs vanligtvis inte, om du inte vill att vi undersöker något problem kopplat till SIM.

  

 

Upplåsning 

Fråga: Kan man få hjälp med upplåsning av operatörslåst telefon? 

 

Svar: Ja! 

  

 

Garanti 

Fråga: Kommer jag få någon garanti? 

 

Svar: Du har alltid 180 dagars garanti på alla våra arbeten. Självförvållade skador räknas inte in i våran garanti, t.ex om du tappat smartphonen och en spricka uppstått på glaset efter att du just fått den utbytt hos oss. Skulle dock det vi bytt vara defekt eller trasigt på något sätt så får du den så klart på garantin utbytt. 

  

  


Bli uppringd

Skicka ditt mobilnummer till oss så kontaktar vi dig inom kort.

Xpressreparation Sollentuna
08-408 06 005
Sollentunavägen 139
191 44 Sollentuna, Stockholm Län SE
map
Xpressreparation Södertälje
08-12155483
Erikshällsgatan 83
151 46 Södertälje, Stockholm Län SE
map
Xpressreparation Årsta
08-12155483
Årstavägen 29
Årsta, 120 52 Stockholm Län SE
map
Xpressreparation Veddesta
08-408 06 005
Nettovägen 1
175 41 Järfälla, Stockholm Län SE
map