- Uncategorized
-
IPHONE
- iPhone 4 Reparation
- iPhone 4S Reparation
- iPhone 5 Reparation
- iPhone 5C Reparation
- iPhone 5S Reparation
- iPhone SE Reparation
- iPhone 6 Reparation
- iPhone 6 Plus Reparation
- iPhone 6s Reparation
- iPhone 6s plus reparation
- iPhone 7 Reparation
- iPhone 7 Plus Reparation
- iPhone 8 Reparation
- iPhone 8 Plus Reparation
- iPhone X Reparation
- iPhone 4 Reparation
- IPAD
-
SAMSUNG
- Tab
- Övriga modeller
- Galaxy J
- Galaxy A
- Galaxy Note
- Galaxy S
- Samsung Galaxy S
- Samsung Galaxy S Duos
- Samsung Galaxy S2
- Samsung Galaxy S3
- Samsung Galaxy S4 Mini
- Samsung Galaxy S4 Active
- Samsung Galaxy S4
- Samsung Galaxy S5 Mini
- Samsung Galaxy S5 Plus
- Samsung Galaxy S5 Active
- Samsung Galaxy S5
- Samsung Galaxy S5 Neo
- Samsung Galaxy S6 Active
- Samsung Galaxy S6
- Samsung Galaxy S6 Edge
- Samsung Galaxy S6 Edge+
- Samsung Galaxy S7
- Samsung Galaxy S7 Edge
- Samsung Galaxy S8
- Samsung Galaxy S8+
- Samsung Galaxy S9
- Samsung Galaxy S9+
- Tab
- CHROMEBOOK
- HTC
- LG
- NOKIA
- XPERIA
- ONEPLUS
- HUAWEI
- Extra
FAQ
BUTIK OCH VERKSTAD
Fråga: Kan jag komma till er verkstad när som helst eller måste man boka en tid?
Svar: Du kan komma till vår verkstad när som helst under våra öppettider. Dessa kan du hitta under “Våra butiker”.
REPARATIONER
Fråga: Jag hittar inga reparationsval till just min modell? Kan jag fortfarande få den lagad hos er?
Svar: Vi kan beställa hem det mesta och laga det mesta! Det är bara att kontakta oss om du har några frågor gällande din modell.
Fråga: Hur lång tid tar reparationen?
Svar: Vanligtvis lagar vi din smartphone mellan 30 och 120 minuter. Vi försöker alltid att ha delar inne till din trasiga elektronik, tyvärr går inte alltid med ovanliga modeller, så ibland kan leveransen ta sin tid också. iPads är vanligtvis klara samma dag. Vill du försäkra dig om att vi prioriterar just din elektronik och får klart det snabbare så erbjuder vi Xpressfart! Vill du även ha en mer individuell plan för reparationen så är du självklart välkommen att höra av dig till oss och ta reda på hur lång tid just din reparation ska ta.
Fråga: Varför behöver ni min lösenkod?
Svar: Vi går igenom alla funktioner med ett snabbt test innan du får tillbaka din enhet. Vi föredrar att du kommer ifrån oss med en fullt fungerande enhet istället för att du ska behöva komma tillbaka för att något gått snett i reparationen som lätt hade kunnat åtgärdas när du var här första gången.
Fråga: Kommer informationen (bilder, kontakter osv.) att finnas kvar efter reparationen?
Svar: Vi tar aldrig bort någon information om det inte skulle krävas för att få enheten att fungera. Skulle det vara fallet, vilket är otroligt ovanligt, så kontaktar vi dig först. Du får tillbaka den i samma skick som när du lämnade in den, fast fungerande!
Fråga: Kan ni hjälpa mig med fabriksåterställning av smartphone/surfplatta?
Svar: Javisst. Vanligtvis tar vi ut en undersökningskostnad för detta.
Fråga: Vad är skillnaden på ett glasbyte och ett skärmbyte?
Svar: Glasbyte betyder att man bara byter glaset på telefonen och skärmbyte innebär att man byter glaset, touchen och skärmen(LCD) på telefonen.
SKICKA IN PÅ REPARATION
Fråga: Ska jag skicka med laddare och simkort?
Svar: Gäller det en datorreparation kan det vara bra för oss att ha din laddare. Om det är en mini USB så behövs det inte. Simkortet behövs vanligtvis inte, om du inte vill att vi undersöker något problem kopplat till SIM.
UPPLÅSNING
Fråga: Kan man få hjälp med upplåsning av operatörslåst telefon?
Svar: Ja!
GARANTI
Fråga: Kommer jag få någon garanti?
Svar: Du har alltid 180 dagars garanti på alla våra arbeten. Självförvållade skador räknas inte in i våran garanti, t.ex om du tappat smartphonen och en spricka uppstått på glaset efter att du just fått den utbytt hos oss. Skulle dock det vi bytt vara defekt eller trasigt på något sätt så får du den så klart på garantin utbytt.